
Tydzień od 29.09 do 3.10.2025r. w klasach 1-3 został ogłoszony Tygodniem Budowania Relacji. Celem przedsięwzięcia było rozwijanie empatii, wzajemnego szacunku, współpracy oraz pozytywnej atmosfery w klasie.
Klasa 3a chętnie przyłączyła się do tej inicjatywy, wypełniając każdy dzień tygodnia działaniami, które integrowały zespół klasowy i uczyły życzliwości wobec innych.
Piątek 26.09 – Wspólne śniadanie
Tydzień Budowania Relacji trzecioklasiści rozpoczęli już w piątek wspólnym śniadaniem. Dzieci przyniosły różnorodne produkty, z których samodzielnie przygotowały zdrowe i kolorowe kanapki. Następnie wszyscy zasiedli do wspólnego drugiego śniadania, podczas którego panowała miła i serdeczna atmosfera.
Poniedziałek 29.09 – Pudełko dobroci i tajemniczy opiekun
Na rozpoczęcie tygodnia uczniowie założyli „Pudełko dobroci”, do którego przez cały tydzień wrzucali karteczki z opisami nawet najdrobniejszych dobrych uczynków. Dodatkowo każdy uczeń wylosował osobę, wobec której pełnił rolę „Tajemniczego opiekuna” – miał za zadanie w dyskretny sposób okazywać jej pomoc i życzliwość. Dzięki temu dzieci uczyły się zauważać potrzeby innych i dzielić się dobrem na co dzień.
Wtorek 30.09 – Warsztaty kulinarne i Dzień Chłopaka
Drugi dzień upłynął pod znakiem współpracy i wspólnej zabawy. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach z robienia pizzy, podczas których mogli samodzielnie przygotować swoje mini pizze. Po wspólnym posiłku odbyły się obchody Dnia Chłopaka – dziewczynki złożyły chłopcom życzenia, wręczyły upominki i wykonały pamiątkową ilustrację. Dzień zakończyły wspólne gry i sympatyczne rozmowy z rówieśnikami.
Środa 01.10 – Nauka tańca integracyjnego, rozpoczęcie pracy zespołowej
W środę uczniowie poznali kolejne kroki popularnego tańca integracyjnego „Belgijka”. Wspólna nauka i zabawa przy muzyce sprawiły dzieciom wiele radości i pomogły w budowaniu poczucia jedności w grupie. Każdy mógł poczuć, że współpraca i rytm to klucz do wspólnego sukcesu. Następnie rozpoczęli pracę w grupach, ucząc się współdziałania, dzielenia obowiązków i odpowiedzialności za wspólne osiągnięcie celu.
Czwartek 02.10 – 15 minut dobra i kontynuacja pracy w grupach
Czwartego dnia odbyła się akcja „15 minut życzliwości”. Uczniowie losowali karteczki z przykładami tematów do miłej rozmowy lub zadań związanych z dobrymi uczynkami, np. „Powiedz komuś coś miłego” czy „Pomóż koledze uporządkować ławkę”. Trzecioklasiści pracowali także nad rozpoczętymi wcześniej plakatami.
Piątek 03.10 – Podsumowanie tygodnia
Ostatniego dnia odbyło się podsumowanie tygodnia. Uczniowie otworzyli „Pudełko dobroci” i wspólnie odczytali zapisane tam uczynki. Dzieci próbowały także odgadnąć, kto był ich Tajemniczym Opiekunem. Każda z grup zaprezentowała swoje prace grupowe i opisywała relacje, jakie panowały podczas wspólnej pracy. Uczniowie przekonali się, że zgodna współpraca i umiejętność dochodzenia do kompromisu przynoszą wspaniałe efekty. Tydzień zakończył się refleksją na temat tego, jak ważne są codzienne gesty życzliwości i wzajemne wsparcie.
Tydzień Budowania Dobrych Relacji w klasie 3a okazał się wyjątkowym doświadczeniem. Uczniowie przekonali się, że dobro i przyjaźń można budować poprzez proste gesty i wspólne działanie. W klasie panowała atmosfera serdeczności i współpracy, która – mamy nadzieję – pozostanie na długo po zakończeniu tego projektu.


